Strateegiline turundus aitab kaasa ärieesmärkide saavutamisele

Tänases konkurentsitihedas ärimaailmas ei ole hästi läbimõeldud turundusstrateegia luksus – see on hädavajalik. Enda töös olen näinud, et paljud ettevõtted keskenduvad turunduses eelkõige sellele, mis välja paistab, kuid tihtipeale ei ole turunduse nö vundament läbi mõeldud. Turundus peaks näitama terviklikku lähenemist ja mõistma sügavuti ärivaldkonda – strateegiline turundus nõuab tegevjuhi rollile omast mõtteviisi.

  • Milline on brändi kuvand ja maine, kas see on kooskõlas ettevõtte väärtustega?
  • Kas digitaalne kohalolu ja nähtavus toetub strateegilisele sisuplaanile?
  • Kas kliendiprofiil, -teekond ja -kogemus on üles ehitatud andmepõhisele juhtimisele?

Paljude ettevõtete jaoks võib aga efektiivse turundusstrateegia loomine ja elluviimine tunduda keeruline või annab teinekord sõltumatu eksperdi vaade uusi nurki ja tähelepanekuid, mis endal igapäevases töös võivad märkamata jääda. Strateegiline turundusnõustamine ja turundusaudit on võimalus üle vaadata ja paika panna enda suund lähtuvalt ärilistest eesmärkidest. Teenused ei piirdu olemasoleva turundusstrateegia parandamisega, vaid need võivad ümber kujundada teie lähenemisviisi, tuues kaasa mõõdetava kasvu, parema kliendikogemuse ja suurema käibe.

Mis on strateegiline turundus ja miks see on oluline?

Strateegiline turundus keskendub turundustegevuste kooskõlastamisele ettevõtte pikaajaliste eesmärkidega. See tagab, et iga tegevus teenib eesmärki, mis aitab kaasa oluliste äriliste sihtide saavutamisele. Ja mitte ainult, vaid ka nii brändi kui tööandja kuvand, maine.

Põhilised eelised:

  • Selge suund ja fookus: ilma selge strateegiata võivad turundustegevused kergesti hajuda, raisates ressursse. Strateegiline turundus hoiab meeskonna rajal.
  • Kliendikeskne lähenemine: strateegia aitab paremini mõista võtmekliente ja nende vajadusi prioritiseerida.
  • Konkurentsieelis: turutrendide ja teadmiste rakendamisega on võimalik ettevõttel saada konkurentsieelis.

Turunduskonsultatsiooni roll ettevõtte kasvus

Personaalne asjatundlikkus: turundusstrateeg toob ettevõttesse välise vaatenurga ja sügavad teadmised. Teeme koostööd ettevõtte juhtide ja võtmeisikutega, luues sinu ärispetsiifikast tuleneva strateegilise plaani, mis on kooskõlas teie ärieesmärkidega või aitavad konkreetset probleemi lahendada.

Andmepõhised otsused: tänapäeva turunduskeskkond on andmerikas. Räägitakse, et andmed on uus nafta. Toetume andmepõhisele juhtimisele, mis kujundab turundustegevusi kõige olulisemate mõõdikute järgi, tagades, et teie plaan areneb vastavalt reaalsest infost lähtuvatele teadmistele, mitte pelgalt kõhutundele.

Eelised juhtidele ja võtmeisikutele: strateegiline turunduskonsultatsioon võimaldab juhtidel keskenduda sellele, mida nad kõige paremini oskavad – tulemuste saavutamisele. Väline konsultant annab teile aega, eksperdi teadmised ja lahendused, mis viivad äritulemusteni.

Miks kaaluda turundusauditit?

Nii nagu ettevõtted viivad läbi finantsauditeid, on turundusaudit vajalik teie praeguste turundusalgatuste tervise ja tulemuste hindamiseks.

Turundusauditi raport hõlmab:

  • Kogu turunduse strateegilist hindamist: vaatame üle kõik – alates brändingust ja sõnumitest kuni mõõdikute hindamise ja kliendiprofiilini.
  • Lünkade ja võimaluste tuvastamine: turundusaudit näitab, kus on arenguruumi ja ärivõimalusi, et teie turundusstrateegia oleks efektiivne ja tõhus.
  • Ressursside optimeerimine: selge ülevaade toimivast ja mittetoimivast võimaldab keskenduda kõrge mõjuga tegevustele, vähendades ajaraiskamist ja tõsta investeeringu tasuvust.

Liisi-Daisy Koplimaa
Turundusstrateeg ja konsultant